Standardy Ochrony Małoletnich
Na podstawie art. 22b i 22c ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym w Szpitalu św. Leona sp. z o.o. w Opatowie opracowano i wdrożono Standardy Ochrony Małoletnich.
„Standardy ochrony małoletnich” to dokument skonstruowany jako zbiór zasad i procedur postępowania w Szpitalu św. Leona sp. z o.o. w Opatowie , które mają być przestrzegane i stosowane w sytuacji podejrzenia krzywdzenia małoletniego (dziecka).
Dokument określa organizację ochrony małoletnich przed krzywdzeniem, w tym podejmowanie interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia dziecka lub posiadania informacji o krzywdzeniu dziecka, zasady opracowywania planu wspierania osoby doznającej przemocy i wiele innych.
Standardy obejmują swoim zakresem m.in: Kodeks bezpiecznych relacji Pacjent (Dziecko) – Personel w Szpitalu św. Leona sp. z o.o. w Opatowie , zasady bezpiecznej rekrutacji oraz proceduję podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego. Dokument został przygotowany w wersji pełnej oraz w wersji skróconej dla małoletnich pacjentów.
Załączniki:
- Szczegółowe informacje o Standardach Ochrony Małoletnich
- Zarządzenie nr 15.2024 - Standardy Ochrony Małoletnich
- Kodeks bezpiecznych relacji Pacjent (Dziecko) - Personel medyczny
- Kodeks bezpiecznych relacji Pacjent (Dziecko) - Personel medyczny (WERSJA DLA DZIECI)
Celem standardów jest:
- określenie warunków skutecznej ochrony małoletnich przed różnymi formami przemocy;
- ustanowienie zasad zapewniających bezpieczne relacje między małoletnim, a personelem Szpitala św. Leona w Opatowie oraz kroki, które należy podjąć w sytuacji podejrzenia krzywdzenia małoletniego bądź też powzięcia informacji o jego krzywdzeniu;
- zapewnienie poszanowania zasady równego traktowania małoletnich w zakresie dostępu do świadczeń zdrowotnych, zasady kierowania się w działaniach najlepszym interesem małoletniego, w tym zasady wsłuchiwania się i uwzględniania opinii małoletniego, zgodnie z jego wiekiem i dojrzałością.
Gdzie szukać pomocy? Telefony zaufania dla dzieci, młodzieży i dorosłych:
112 - Telefon alarmowy w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia
116 111 - Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
800 121 212 - Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka
800 702 222 - Centrum wsparcia dla osób, które są w stanie kryzysu psychicznego
116 123 - Kryzysowy telefon zaufania dla dorosłych
22 484 88 01 - Antydepresyjny telefon zaufania Fundacji Itaka
Telefony zaufania funkcjonują po to, aby dać Ci wsparcie. Dyżurują przy nich osoby, które chętnie Cię wysłuchają i pomogą w trudnej dla Ciebie sytuacji.