Jakość i bezpieczeństwo pacjenta
Mając na uwadze ciągłą poprawę jakości świadczonych usług Szpital św. Leona sp. z o. o. w Opatowie opracował i wdrożył Wewnętrzny System Zarządzania Jakością, zgodny z ustawą z dnia 16 czerwca 2023 o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta.
Jednym z kluczowych elementów wprowadzonego systemu jest raportowanie zdarzeń niepożądanych przez personel szpitala, jak również przez pacjentów oraz osoby trzecie, które mogą opisać/zgłosić zdarzenie niepożądane na formularzu papierowym karty zdarzenia niepożądanego pobranego ze strony internetowej ( do pobrania) lub udostępnionego w recepcji głównej szpitala.
Załącznik:
Wypełnione papierowe karty zdarzenia niepożądanego, zbierane są w specjalnie przygotowanej do tego celu skrzynce umieszczonej w recepcji głównej szpitala lub przesłane:
- drogą pocztową na adres : Szpital Św. Leona sp. z o.o. ul. Szpitalna 4, 27-500 Opatów
- na adres e-mail: zdarzenianieporzadane@szpitalopatow.pl
Analizy przypadków zgłoszonych ZN rozpatrywać będzie powołany Zespół ds. zdarzeń niepożądanych, którego zadaniem jest podejmowanie działań mających na celu zidentyfikowanie i wyeliminowanie danego zdarzenia medycznego, tak aby uniknąć podobnych sytuacji( szukanie rozwiązań służących poprawie bezpieczeństwa pacjenta oraz wdrażanie rozwiązań zapobiegawczych) .
Zdarzenia niepożądane występują w każdym systemie ochrony zdrowia, ich całkowita eliminacja jest niemożliwa, możemy jedynie zmniejszać ryzyko ich wystąpienia.